lördag, november 22, 2014

Att knarka jul


Om en vecka lyser stjärnor och ljusstakar i vårt hus. Det är bara en sak som är fel med det - att det är en vecka kvar! Jag vill pynta och tända nu! Jag vill hänga upp stjärnor, jag vill ta fram julgranen, jag vill känna stämningen.

Huset bakom lindarna!
Men det går ju inte - det är emot reglerna, emot principen. En vecka till får jag vänta. Och längta. Och knarka julfoton från jular i mina föräldrars hus. Om det här inte är jul så vet inte jag! Min mamma, som bor i Huset bakom lindarna, är världsbäst på att fixa jul och tända ljus och pynta och piffa. Då spelar det ingen roll om det inte är någon snö ute ens - för inne är det full julstämning ändå!


2 kommentarer:

  1. Så fina bilder, som jag inte visste om! Visst längtar vi efter jul nu! Jag tycker det är helt fantastiskt att få fira jul och att få vara tillsammans med de man älskar. Sen var det kul att se att jag inte pyntar likadant varje år utan ändrar på saker och ting. Men snön styr jag tyvärr inte över!
    Snart börjar nedräkningen!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Åhh det glömmer jag ibland, att det varit ditt hem också. Vilket själfullt hus! Och härligt att få se det utifrån när det lyser lite överallt. Ja jag trivs också att kika in i det huset!
    Igår när jag testat att ljusstakarna fungerar lät jag en stå kvar och lysa. Till och med Magdalena Ribbing tycker det är ok att starta när man själv önskar. Det var första gången jag tjuvstartat så här. Det är egentligen mot mina principer också!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.