lördag, november 08, 2014

Sovrumsgardiner


Hej på er! Tack för alla rara kommentarer jag får här trots att jag själv inte bloggar så mycket. Men ni ska veta att jag läser alla kommentarer då de plingar till på mailen! Och jag blir alltid lika glad.

Ni som kikat på mitt Instagramkonto har sett att vi fått upp gardiner i sovrummet. Inte så märkvärdigt för många kanske, men jag är överlycklig! M har monterat en skena från vägg till vägg och i den har jag hängt upp ett par gamla trotjänare (linvoilegardiner från ellos - hur fina som helst!) som jag fållat ner och sytt i ett nytt modernt band i som man sedan trär på i skenan. Så det har inte kostat många kronor. Nu har vi även beställt persienner så snart - förhoppningsvis i slutet av nästa vecka - kommer de och monterar dem i alla sovrum och i tvättstugan. Så härligt!

Men hörrni, jag måste ju bara visa den här gamla bilden. Visst har sovrummet förändrats sen i april? Lite mysigare nu för tiden va?


3 kommentarer:

  1. Oj, jag hittade visst hit med en gång! Du behöver inte vänta alls på första kommentaren! Så himla mysigt och ombonat det ser ut med gardinen klar. Det gör väldigt mycket! Kan tänka mej att det blir en varmare känsla också, som att nu är det här rummet klart. Mysigt också med den nya kuddkorgen!
    Kram från mammis

    SvaraRadera
  2. Men vilken skillnad, det är alltid roligt att se före och efter. Och vilken tur att de "gamla" linnegardinerna passade på längden! Linne är allt ett bra härligt material och så fint ljuset faller in genom dem.
    Snart kommer ljuset och då ska jag ut i skogen för att hämta material att pynta med.

    Önskar dig en fin söndag!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Stilrent och snyggt! Lite skillnad mot i våras. Men konstigt nog ser rummet större ut när det är klart och möblerat...

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.