tisdag, januari 20, 2015

Allrummet - biblioteket


Vad kul att ni uppskattade bilden på husets planlösning. Nu är det kanske lite lättare att hänga med när jag tänkte ta med er till allrummet. Vi börjar i hallen. Ni ser vardagsrummet rakt fram. Till höger är köket. Till vänster ser ni att vi har en skjutdörr till allrummet.


Här står jag i dörröppningen och fotar mot allrummet. Under jul- och nyårsledigheten blev det lite mer inrett här i och med att vi köpte en till bokhylla. Tyvärr hade den vi redan har utgått ur sortimentet och det var ingen idé att köpa två nya likadana för väggarna är inte lika breda. Kan ni tänka er att man råkar ut för sådana "problem" även i ett nybyggt hus! ;-) Men jag är nöjd, jag tycker det blev jättebra så här!

Sen vänder vi oss om och blickar ut i hallen och då ser man lite snett ut i köket. Jag gillar de här vyerna genom olika rum.


En liten titt var det. Det kommer säkert fler bilder snart - om ni orkar se mer :-)



bygga hus prio två planlösning eksjöhusprio 2 husbygge

6 kommentarer:

  1. Jag hade precis glömt var allrummet låg. Jag blev jätteförvånad när jag såg var det var på ritningen!
    Sån är jag!!! Men fint har ni fått det med bokhyllorna där på varje sida om fönstret. Jättefin inramning!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte konstigt att du inte kommer ihåg, dessutom var ju allrummet fullt av kartonger när ni var här. Ja, visst blev det bra med inramningen av fönstret, det är jag nöjd med - och att böckerna på det viset aldrig riskerar att bli solblekta!

      Radera
  2. En bra planlösning och lite känsla av rum i fil får man när man tittar mot köket. ;-) Förstår att du gillar det. Det ser även ut att vara fina dörrposter och dörrar som ger ett lite "gammaldags" charmigt intryck.

    Jag gillar inredning och planritningar, är säkert påverkad hemifrån eftersom min pappa har varit yrkesverksam som inredningsarkitekt. Om man tittar i deras hus (mitt barndomshem) som pappa ritade och byggde i mitten av 50-talet, finns det en hel del som är modernt fortfarande i dag. Båda mina föräldrar har haft idéer och inrett med sånt som är modernt och som jag ser på bloggar i dag. :-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, liiite känsla av rum i fil blir det ju ;-). Vad roligt att du gillar listverket, vi ville verkligen ha allmogelister för att det ger ett mer gediget intryck. Många väljer släta eklister eller inga lister alls idag när de bygger hus - jag tycker det blir för naket!
      Kul att din pappa arbetat som inredningsarkitekt, då förstår jag att det finns något i blodet där :-).

      Radera
  3. Hej Josefine, vad är det för stengolv ni har lagt i entrén. Vi tyckte det var jättefint och skulle vilja ha samma i vårt Prio2-hus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att ni gillar det. Det är från Höganäs varifrån vi köpte så gott som all kakel och klinkers. Det är en granitkeramik men jag kommer inte ihåg namnet då det är längesen vi valde. Men jag rekommenderar er att välja riktig keramik och inte bara tryckta plattor. Lycka till!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.