torsdag, januari 08, 2015

Det här med nya år, alltså!

Vårt 2014 i bilder.
Jag ska verkligen inte klaga för under 2014 byggde M och jag vårt hus mot alla odds och vi inte bara såg till att det byggdes - vi målade det, byggde 35 meter mur och sådde gräs och planterade buskar - men jag blir lite kinkig på mig själv när jag läser det här inlägget från 8 januari förra året. Jag pratade om att väcka till liv en nygammal dröm. Min författardröm. Och hur gick det nu med den då? Jo, om jag ska vara helt ärlig så gick det så här; jag blev superinspirerad och skrev som en tok i dagarna två. Jag tänkte att jag hade fram till månadsskiftet februari/mars på mig för det var då husgrunden skulle gjutas och jag förstod att min koncentration skulle riktas på husbygget.

Men så efter de där två skrivardagarna drog bygget igång i alla fall! Så just den 8 januari, stod M och jag i regnet och snålblåsten vid vår tomt och såg dem gräva för avloppsrör och grund och gud vet vad. De kunde inte vänta längre för det skulle bli kallt! Och någonstans i detta lät jag återigen min författardröm grävas ner. Jag vet att jag kanske letar ursäkter, skyller i från mig. Men för fan, rent ut sagt, nu får jag väl ärligt talat se till att skriva klart den där historien?! Ska vi försöka med det, 2015?

Bloggen däremot gräver jag kanske ner litegrann just nu. Den är ju nästan halvdöd ändå. Något som däremot lever för fullt är mitt instagram och dit är du mer än välkommen. Jag har öppet konto så vem som helst kan se, du behöver inte ens ha instagram själv om du kikar in här. Välkommen!

Allt gott och god fortsättning på 2015! Hoppas att vi ses!

3 kommentarer:

  1. God fortsättning på 2015! Lycka till med författardrömmarna OCH allt med ert nya hus och trädgård!

    Tråkigt att du väljer att gräva ner bloggen. Jag tycker att bloggar är roligare än både FB och Instagram (använder inte Instagram).

    Det finns inga regler som anger hur ofta man måste blogga... Man gör det när man har tid och lust. Här kan du ju även låta författandet ta större plats än på Instagram. ;-) Så jag hoppas på ett inlägg lite då och då även i fortsättningen. :-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Nä ska du sluta du också, det räcker väl att jag gett upp med min blogg för tillfället!?
    Fast jag förstår att har man som ni många järn i elden så är det svårt att hålla lågorna vid liv. Jag som pensionär har ju all tid i världen.
    Men.... ska jag välja vilket du ska välja så är det absolut BOKEN jag väntar på. Den som jag har fått äran att läsa så långt den är klar och jag väntar med stor spänning på slutet!
    Så sätt igång, glöm allt annat och skriv för fan, höll jag på att säga!
    Kramis och krya på dej!!

    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  3. Det var ett händelserikt år för dig förra året, med husbygge och allt runtomkring.

    Lycka till med författardrömmarna, för en vacker dag kommer inspirationen tillbaka. Jag får också ryck mellan varven och skriver intensivt i några dagar och sen får boken vila till nästa gång inspirationen infinner sig. Har nu skrivit på den i flera år och den är långt ifrån klar :-) .

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.