fredag, januari 23, 2015

En kreativ hörna


Till höger om vårt allrum har vi vårt hobbyrum. Eller kontoret, som maken säger. Jag vill nästan kalla det pysselrum. Här ska man kunna sätta sig och sy, slå in paket, skriva, rita eller göra något på datorn. Härom kvällen satt jag här och klippte tyg till ett djur jag ska sy, en annan kväll satt vi tillsammans med en dator och tittade på fröer till trädgården. Mysigt! Ett kreativt rum, ska det vara! Därför kommer nog inte väggklockan, som ligger på skrivbordet på fotot, att komma upp på väggen. En tickande klocka kan ju ta död på minsta lilla gnutta kreativitet. Så den åker ut!

Med detta vill jag önska dig som kikar in här en fin fredag och en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ja jag tyckte det såg ut som en klocka redan innan jag läste texten. Hmmm, trots att jag har all tid i världen som pensionär, så har vi klockor i vartenda rum tror jag. Fast nu när jag tänker efter så den i köket där uppe, som ju är vårt kreativa rum, där står klockan stilla!! Kanske någon mening med det!
    Förstår att ert rum kommer att användas flitigt!
    Kramis och trevlig helg från mammis

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det är att få se hur ni inrett och väldigt fint blir det. Mysigt med en kreativ hörna. Har en jag också, men inte lika fin ordning runt som du har. Får skylla på att min är redan är kreativt tillstökad :-D.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.