fredag, januari 09, 2015

Om grävande och ett gästrum


Jag skulle gräva ner en blogg men marken den var frusen så här kommer ett inlägg i alla fall...

Nja, det var väl inte riktigt sant med idag - dagen efter att jag skrivit att jag kanske ska gräva ned bloggen - vaknar jag och minns att det var ju ett inlägg om vårt nya gästrum jag skulle skriva! Så ja, håll till godo, här kommer det! Det är roligt att få visa något man är nöjd med och dessutom är ju vårt hus, Prio Två som det heter, Eksjöhus populäraste hus numera så det finns säkert en och annan som vill se lite foton från ett. Så nu snackar vi inte mer om att gräva ner någonting utan jag gör hädanefter helt enkelt som jag känner för!

Jag har länge drömt om att få inreda ett gästrum. Att ha ett fint, välkomnande rum för den som vill komma och hälsa på hos oss. Ett rum där man ska känna sig som hemma. Det som är så himla bra med vårt hus också är att gästbadrummet ligger alldeles intill det rum som vi gjort till gästrum så det är väldigt praktiskt. På bilden nedan ligger badrummet till vänster (ni ser lite av dörrfodret).


Den fina virkade mattan har min mamma virkat utav trasor från en gammal finduk från ett slottsliknande hus min farmor ägt en gång i tiden. Det känns extra häftigt att ha denna matta med dess historia i vårt nybyggda hus.


På sängbordets hylla har jag lagt några böcker. Överst ligger en kanonfin fotobok som jag tycker passar alldeles utmärkt i ett gästrum; den skildrar bygderna här där vi bor.

Ja, det var vårt gästrum det. Det kom till nu under jul- och nyårsledigheten. Innan dess stod rummet tomt så när som på en byrå och några kassar. Det hade liksom inte blivit taget i anspråk. Men vi har hela tiden kallat det för "gästrummet" och nu lever det också upp till sitt namn!

4 kommentarer:

  1. Så bra att DU är tillbaka redan med ett nytt fräscht inlägg från ditt nya fräscha gästrum! Jag tror säkert att det kommer att bli jättemysigt att få sova där någon gång i framtiden!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Bra att du tog mig på orden och skrev ett nytt inlägg! ;-) Nåja, det kanske inte var min förtjänst, men jag blev så glad att kunna titta in igen.

    Så fint ni har fått till det i gästrummet också - och med två sängar till och med. Rena rama hotellsviten ju... ;-)

    Med tanke på boken... Lite längre upp längs Vättern har vår familj/släkt ett fritidshus, vid Medevi och Norra Vätterns skärgård.

    Ser fram emot flera inlägg när lusten faller på. :-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilket fint gästrum du skapat. Blivande gäster kommer verkligen känna sig välkomna där.

    SvaraRadera
  4. Vilket välkomnande gästrum.
    Ville bara kika in och säga Hej! Vi hänger med, trots att vi väntar på besked ännu...På torsdag får vi veta vad som kommer att hända. Om det blir jobbigt halvår...Men bra blir det nog ändå, till slut. Vi har nu lagom lata dagar tillsammans hemma, husse, Lilleman och Nisse...Lite stormigt, men väldigt mysigt. Hälsa din mor!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.