lördag, januari 17, 2015

Vardagsrummet


Vårt hus är praktiskt uppdelat i tre delar. I ena änden ligger tre sovrum, ett allrum, lilla badrummet och en klädkammare. I andra änden ligger vårt sovrum, badrummet och tvättstugan. Och i mitten - husets hjärta - finns hallen, köket och vardagsrummet. Idag tänkte jag att jag skulle visa lite bilder just från mittendelen - eller mittskeppet som vi lite skämtsamt brukar kalla det - och då främst vardagsrummet.


Som ni ser har vi ingenting på väggarna ännu. Det krävs att man vet hur man vill ha det innan man vill göra hål i väggarna i ett nytt hus. Men vi tänker oss en fotovägg på väggen som löper längs med matbordet och jag tänker mig ett större inramat foto ovanför den röda fåtöljen. Jag vet precis vilket foto jag vill ska hänga där...



 bygga hus prio två planlösning eksjöhusprio 2 husbygge

2 kommentarer:

  1. Jättefin bild på Pebbles i headern! En bild på henne kanske kan få hänga över fåtöljen...? ;-) Hon har för övrigt bra utsikt från sitt klätterträd! Det är en härlig fönstervägg som skapar uterumskänsla.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Nu börjar jag få in åt vilket håll köket ligger. Fina bilder och ljust och fint har ni det. Det kommer säkert att bli hur bra som helst med fotovägg! Ni är ju superduktiga fotografer båda två.
    Kramis från mammis

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.