tisdag, februari 24, 2015

Arka lounge chair


I år firar Arka-stolen 60 år. Det firar Stolab med att äntligen tillverka stolen i massiv ek igen. Inledningsvis säljs 155 exemplar med en jättefin sittdyna, signerad Kasthall. Så himla fin!


Jag älskar min Arkastol som jag fått från farmor & farfar och är så glad just för att den är i ek. Min har en fin sittdyna plus en liten ryggkudde (som jag dock plockat bort) men jag behöver klä om min sittdyna. Jag ska erkänna att jag gärna hade skaffat den här nya dynan till min stol - ja, jag hade gärna köpt en till Arka om jag hade haft tio papp att slänga iväg på en designklassiker! Men jag tror nog att jag syr mig en ny dyna istället, bara ;-)

Foto 1 & 2: Stolab pressbilder

5 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i! Den där dynan var superfin! Vilken tur att du fick ta över en sådan stol, det var ju nära att det inte blev någon!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen fin, stolen. Satsa på att klä om din dyna, för den där dynan på bild kostar nog en hel del.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar katten bäst haha han ser SÅ vis ut :) jag har själv två busiga kattsyskon här hemma som avskyr när matte bloggar vid datan



    Om du gillar lyxiga doftljus kan du kika in hos mig idag :)

    ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  4. Så trevligt att du fick överta den fina Arka-stolen, ja den stolen är speciell.
    Jag kände även din farmor och farfar och har varit i inne i deras hus också. Vilket sammanträffande va !
    Även vi har två stycken och det var Rolfs föräldrar som köpte dem. Vi bor ju i Smål-stenar.
    Din stol gör sig fint till den platsen vid fönstret, med den söta katten därtill. Med lite nytt tyg blir det
    super fint, det är det lilla som 'gör det'.
    Lycka till/ Eva

    SvaraRadera
  5. Ja den är verkligen snygg den stolen... Men va?! Tiotusen kronor?!! Nej, det blir inget köpa av för min del heller :))

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.