måndag, mars 23, 2015

Det kliar i fingrarna


Planteringsjord, täckbark och dekorationsgrus - ja, det är bara några av de saker som maken och jag pratar om nu för tiden! Det är snart dags att gå ut i trädgården igen och först på schemat står att fixa klart framsidan. Här vill vi helst inte så gräs då vi vill ha möjlighet att ha en stor rabatt. Inte heller vill vi ha enbart dekorationsgrus då vi är rädda att det blir för kallt och hårt. Så till en början tänker vi oss täckbark. Då är det fritt fram att peta ner murgröna innanför muren, och daggkåpa mm vad vi nu hittar på. Sedan är det bara att putta undan täckbarken när vi känner oss redo för fint grus på en del av ytan. Och så håller ju inte täckbarken i all evighet heller så!


I slutet av april kommer vår häck så tills dess måste vi fixa lite till med häckdiket. Det ska bli så himla kul att fortsätta med trädgårdsskapandet! Men som ni ser har jag redan gjort lite fint utanför entrén. Den 1 mars - första dagen på första vårmånaden! - slängde jag bort den döda adventsplanteringen och satte lite vårlökar. Nu har de börjat slå ut och färgerna gör mig så glad!


eksjöhus bygga hus nybyggt hus prio två prio2

6 kommentarer:

  1. Det ska bli så spännande att få komma och se hur gräset har grott! Ja nu har vi snart, snart den värsta tiden på året bakom oss. Jag längtar såå efter att få sitta vid husknuten och låta solen värma ansiktet!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Härligt med trädgårdsdrömmar och planering. Jättefin vårplantering som du har gjort! Här är det bara en kruka med minipåskliljor, förutom höstens ljungplanteringar som står kvar...

    Kul att du vill vara med i tävlingen! En trädgårdsbok kan ju vara bra för en nybliven husägare... ;-) Som bloggvän får du förstås 3 extralotter också.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kommentar kom hela 3 gånger, om du undrar varför jag tagit bort 2 st...

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få planera en trädgård, men svårt också. Det är ju så mycket man vill ha och mycket är fint, vilket gör det svårt att välja.
    Fin plantering du gjort och vackra färger.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.