torsdag, april 02, 2015

Lyckliga lärkan


I somras när vi målade huset fick jag syn på lärkor som fladdrade omkring i luften högt ovanför vårt hus. Euforiskt skuttade de omkring där uppe och drillade oavbrutet. Jag blev så lycklig! Och ännu mer lycklig blev jag när jag för några veckor sedan såg dem igen när vi satt ute och drack vårens första utekaffe.

Varje morgon när jag vaknar sitter en lärka och sjunger i dungen bakom vårt hus. Och på kvällarna öppnar vi vardagsrumsfönstren så att vi kan äta middag till dess sång. Mer romantiskt än så kan det knappast bli. Tänk att vi har byggt vårt hus på en så härlig plats där dessa fåglar trivs och är lyckliga. Jag känner mig så tacksam och ser fram emot att få uppleva vår första sommar på plats!

Foto: Wikipedia

4 kommentarer:

  1. Här har vi bara hört lärkan en gång i år! Den som brukar påminna oss om våren! Vilken tur ni har som lyckats placera ert hus där lärkan håller till. Det är fantastiskt att den grå lärkan kan sjunga så vackert. Och om en månad kanske du får höra göken också!
    Kramis och Glad Påsk från mammis

    SvaraRadera
  2. Här hör vi lärkan på fälten runt omkring, men brukar sällan se den. Härligt att ni har bosatt er hos lärkorna! :-)

    Glad Påsk!
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Hos oss finns inte många lärkor och jag hör någon ibland bara. Du kommer verkligen få njuta av deras vackra sång framöver. Själv är jag lycklig för en liten rödhake som jag sett i två år på baksidan av vårt hus.

    SvaraRadera
  4. Så fint du lyckats fånga lärkan, och med larven i näbben! Kul att ni trivs liksom lärkan som underhåller.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.