fredag, augusti 28, 2015

Fem år senare


Den här gården bloggade jag om i oktober 2010. Jag bad en bön till Gud att jag skulle vinna på den trisslott jag tänkte köpa den dagen så att jag skulle kunna köpa gården. Jag minns inte exakt vad utgångspriset var men jag minns att jag tyckte det var dyrt och det var definitivt över 2 miljoner. Snart efter mitt blogginlägg togs gården bort från Hemnet och jag var inte förvånad att någon lycklig hade köpt den fort.



Många gånger har jag tänkt på den där gården, pratat om den, undrat hur det skulle vara att bo där. Och så nu - fem år senare - sitter jag här i vårt nybyggda hus och vad dyker upp på min datorskärm på den lokala nyhetssiten om inte en stor annonsbanner med gården på bild. Jag känner igen den direkt - det är ju den gården! Den jag ville ha!


M och jag tittar igenom fotona och jämför med foton jag sparat i mitt blogginlägg från 2010. Vi känner igen möbler och inser att gården aldrig såldes för fem år sedan. Nu försöker man igen. Och priset? 2 495 000:-. Mycket lägre än vad vårt eget hus är värt. Tänk; idag skulle vi kunnat köpa den. Den gården. Det hade jag aldrig trott för fem år sedan!

Man vet aldrig vart livet tar en - det kan hända mer på fem år än man tror. Idag sitter jag här och behöver inte be någon bön. Istället tackar jag för det liv vi har och var vi är idag. Vi har det bra. Vi har åstadkommit mycket - mycket mer än vad vi någonsin trodde var möjligt. Livet är coolt.

Foton: Fastighetsbyrån

4 kommentarer:

  1. Jag ryser när jag läser! Ja vad man kan summera fem år senare. Jag säger som min pappa sa när han låg på lasarettet och var sjuk, sista gången jag träffade honom: Tur man inte vet i förväg vad som ska hända!
    Men ibland blir det bättre än vad man vågat hoppas!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant! Stor kram på dej fina mamma denna vackra sensommardag!

      Radera
  2. Vilket fint hus och jag förstår att du ville flytta dit. Det kan hända mycket under några år och förhoppningsvis är det bättre saker som inträffar, som i ditt fall med nybyggt hus :-) . I mitt liv har det inte hänt så mycket, förutom att vi fått några nya familjemedlemmar och några har dött.

    SvaraRadera
  3. Så fint skrevet ! ja det er godt å kjenne takknemlighet for det man har og kose seg med det . God helg !

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.