lördag, november 14, 2015

Ny dyna till Arkan


Jag pratade om jubileumsversionen av Arka i början av året och trånade då efter den fina dynan. Då började jag ju fundera på att fixa en ny fin själv. Och det har jag gjort nu. Jag köpte skumplast och började om helt från början med att rita ut en ny form på dyna. Men sedan letade jag länge efter det perfekta tyget - tills jag när jag inte ens letade sprang på ett möbeltyg i polyesterväv. Tåligt, med andra ord - vilket behövs när Pebbles älskar att ligga i Arkan och gärna kör ner en klo eller så i dynan.

Undersidan sydde jag omlott så att jag smidigt kan plocka av tyget och tvätta det. Jag är jättenöjd med min egengjorda dyna som kostade en spottstyver i jämförelse med det nya originalet.


4 kommentarer:

  1. Jag som har sett tyget i verkligheten kan intyga! att det blev jättefint, tyget passar perfekt. Visst känns det bra när man lyckats fixa något riktigt fint till en billig peng! Hoppas nu att Pebbles accepterar den nya dynan.
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättefin :-) och praktiskt att kunna ta bort och tvätta.

    SvaraRadera
  3. Så duktig du varit som gjort och sytt dynan helt från börja.
    Pebbles gillar säkert att ligga i den snygga stolen.
    Kram /Cia

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.