torsdag, januari 21, 2016

Att hitta ett överkast


Det må vara ett riktigt i-landsproblem men jag tänker ändå beklaga mig över hur fruktansvärt svårt det tycks vara att hitta ett helt vanligt vitt överkast till en dräglig summa. Jag har verkligen inte lust att betala 3000:- för ett överkast när det finns många andra saker att lägga pengar på (garageisolering, altan, marksten mm). Sen ska det väl erkännas att jag vill ju inte ha vilket som helst och det kanske är där skon klämmer. Annars är det ju säkert lätt att finna ett för polyester men jag vill ha naturmaterial.

Men! Efter några veckors letande och otillfredsställande Ellosköp kanske jag har hittat rätt. På Åhléns. I stan. Så jag kunde känna på kvalitén. 100 % bomull. Ganska stadigt. Inget märkvärdigt men klassiskt och fint. 1199 kr. Alltså, handla i riktig affär slår ju internet alla gånger egentligen. Då ska jag bara bestämma mig då :P

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser tungt och hårt ut, det är jobbigt att bädda med ett tungt överkast, så jag skulle nog fundera lite till.... Annars ser det fint ut i strukturen och du som har känt på det vet ju bättre.
    Kramis på kramens dag! Från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. hmm nu fick du mig att fundera.. det var inte så tjockt men var det hårt? Ja, måste nog känna på det igen. Det är löjligt hur mycket tid och tankar en så banal sak som ett överkast kan ta i anspråk haha. Kramis!

      Radera
  2. Ser fint ut! Hoppas att du blir nöjd. Kanske rear de det snart också...?

    Vinterhälsningar
    Elisabet och lillkissen Felix

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade hoppats på någon rabattkupong eller medlemsrabatt eller så men det har inte dykt upp någon på ett tag. Frågan är om jag vågar ha is i magen, de hade bara två i affären.. Kram på er bägge, sötisFelix!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.