måndag, februari 29, 2016

Garagestatus


Sedan mitt senaste inlägg har M gipsat klart taket i garaget. Jag har inte varit med på det jobbet då det inte fanns så mycket som jag kunde göra. Han är så pass lång och med hjälp av skivlyften vi fick låna av min pappa klarade han det utmärkt ensam. Istället har jag skött hushållet men det blev lite för mycket könsroller ;-) så nu i helgen har vi hjälpts åt med isolering av väggarna. Vi hann isolera och plasta ena hela långväggen mot huset.Sedan körde vi på med all isolering vi hade hemma och kom en bit till. Vid fönstret sitter reglarna med cc60 så där hade vi ingen passande isolering. Annars är det cc45 som gäller överallt, vilket tydligen är nytt för Eksjöhusgaragen. Stadigt och bra blir det!


Idag på morgonen var M och köpte resterande säckar och tack vare att de var buntade och plastade i femtal (vilket var precis vad vi skulle ha) så fick han in allt i bilen på en gång. Heja Ford Focus!


Nu kanske vi rentav hinner få klart den sista långväggen idag. Den blir enkel att göra då det endast är en enda elslang dragen där så det blir minimalt med trix. Sedan är det lite småpill med att klippa upp för eldosor och tejpa skarvar innan det är dags för OSB och gips. Det behöver vi beställa mer av. Det är skönt att det äntligen går framåt igen efter en massa jävelskap med vindslucka och tak.

Efter att väggskivorna är uppe är det dags att ringa elektrikern för slutinstallation (åh vad jag längtar tills utomhusarmaturerna kommit upp!) och isoleringsfirman för insprutning av lösull på vinden. Mål i sikte!

1 kommentar:

  1. Heja på, snart i mål! Så bra det blir! Förstår också att Focusen vill ha ett hem!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.