måndag, februari 22, 2016

Jag längtar


Jag längtar efter vår. Jag längtar efter sommar. Jag längtar efter att gå ut på vår baksida med en kopp kaffe i handen. Jag längtar efter att höra koltrastar och bofinkar sjunga. Jag längtar efter att känna solen värma min hud. Jag längtar efter att få se björkarna bli krispigt gröna. Jag längtar efter att kunna bygga en altan. Och på den vill jag ha den här trädgårdsgruppen från Rusta. Vi provsatt den förra året och ville köpt men utan vare sig altan eller ett garage att förvara gruppen i vintertid kändes det som en korkad idé. Men i år. Då vill jag köpa den!

Foto: Rusta

3 kommentarer:

  1. Först när jag såg fotot tänkte jag på vår brygga! Så himla likt!
    Jae du, sådana här dagar när våren kämpar emot vintern, då känns längtan väldigt stor efter det du beskriver så fint. Så det gör ont!
    Visst gör det ont när knoppar brister!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du rätt! Det var kanske därför jag gillade bilden :-) Tack för dina gulliga ord. Kramis!

      Radera
  2. Längtan efter ljuset och värmen är det bästa med våren. Man längtar och vet att nu går det åt rätt håll... ;-) Det kommer att bli fint på er altan med den där gruppen.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.