måndag, februari 15, 2016

Kontraster


Nu har halva februari gått och jag längtar något så oerhört efter vår och värme. Vi äter sedan några år tillbaka D-vitamin under vinterhalvåret men ändå är jag så trött hela tiden. Jag är som en zombie hela vintern! Jag somnar i soffan så fort det blir tyst och jag har världens svårigheter att komma ur sängen på morgonen. Jag undrar hur jag hade varit utan D-vitaminer! Men i helgen fick jag nog (efter att återigen ha sovit i 10 timmar och ändå inte kände mig utvilad) och dubblerade dosen D-vitamin. Igår vaknade jag av mig själv halv nio (det har inte hänt sedan i somras!) och idag gick jag upp direkt efter att klockan ringt. Annars brukar jag snooza sådär en halvtimme och ha fullt sjå att inte somna om igen. Snacka om att känna sig som en ny människa! Jag hoppas innerligen att det håller i sig och då vet jag vilken dos som gäller till hösten...

Jag köper blommor varje vecka så här års - kanske i ett försök att pigga upp mig lite - och härom veckan sprang jag på den ljuvliga rosbuketten i blandade färger. Vasen köpte jag vid samma tillfälle - visst kan man inte ha för många vaser?! Det är så roligt att piffa inne och jag blir alltid sugen på att fixa lite så här års.

Men den mesta fritiden lägger vi för tillfället i garaget. Nu när det varit lite drägligare temperaturer ute igen har vi fortsatt arbetet där ute. Det ska nämligen bli isolerat. Vindsluckan på plats och vi har plastat och glesat taket. Igår påbörjade vi gipsningen. Så här såg det ut i lördags:


Det kommer bli så skönt när det är klart - mest nu längtar jag tills vi kommit dithän att elektrikerna kan komma och göra klart sitt, vilket innebär att utomhusarmaturerna äntligen ska monteras. Tänk vad såna små detaljer gör skillnad!

2 kommentarer:

  1. Men så långt ni har kommit med garaget! Skönt att det inte är så kallt utan ni kan stå ut med att jobba utan fingrar stela som fiskpinnar!
    Blommor piggar ju alltid upp! Men att det ska ta trettio år innan man uppskattar dem, det var samma sak för mej!
    När man letar efter en "lagom" vas till buketten man får har man ingen. Egentligen borde det vara lag på att när man ger bort en bukett ska man ge bort en vas också. För när man får blommor har man aldrig en lämplig vas!
    D-vitamin äter jag också, men effekten av det känner jag inte då jag ätit det året runt i flera år. Så skönt att du känner skillnad.
    Förstår att ni längtar efter ett färdigt garage. Men snart....Hihi Sov du nu när du fick kommentaren och det plingade i telefonen? Eller fungerade D-vitaminen?
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din gulliga kommentar! Ja igår som sagt hade ju M gipsat större delen av taket när jag kom hem så det var skönt. Bara ett lager gips kvar då sen kan vi börja isolera väggarna! Så härligt när det rör på sig.
      Ja jag skrattar ofta åt det att jag tycker så mycket om blommor nu fast jag inte alls förstod vitsen med dem förr. Det är tur att man kan ändra sig! Nu förstår jag ju hur folk vill bli florister. Jo D-vitamindosen hjälper helt underbart! Tyvärr hörde jag inte när jag fick din kommentar igår (fast jag sov inte) för Pebbles hade glufsat i sig hela matbitar vilket resulterade i att hon kräktes upp allt hon ätit under dagen. Sedan var hon orolig i ett par timmar och kräktes lite till.. så när du skrev här hade vi fullt upp med att torka golv.. ;-) kramis!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.